luni, 15 noiembrie 2010

Turta dulce in 'manta' de lamaie


odata cu sosirea anotimpului rece, memoram din anii copilariei amintiri legate de acest sezon,primul lucru a fost aroma de scortisoara,lamaie,cuisoare.... asa ca am facut niste turta dulce.
ptr aluat avem nevoie : 1 ou,3 linguri miere,3 linguri zahar,100 gr.unt,scortisoara,cuisoare macinate,zahar vanilat,300 gr.faina si un varf de lingurita amoniu ptr prajituri stins cu lamaie.

aluatul preparat se lasa la rece aprox.30 de min,apoi se intinde pe planseta aprox. 5 mm grosime,se dau diverse forme care se coc 20 de min la 180 gr.

ptr pelteaua de lamaie avem nevoie de : 5 linguri de zahar,1 lamaie (coaja si zeama) se lasa pe foc pana se topeste zaharul,se ia de pe foc,apoi se ating fursecurile in peltea,se decoreaza si se lasa la uscat.




6 comentarii:

Crina spunea...

Bravo Claudia,arata super mi-ai facut pofta cred ca o sa ma apuc si eu cu ,,mindra" mea de ,,bäcanit".
Pupici

Claudia-Maria spunea...

Crina,dupa cum vezi io m-am apucat deja,cam vreme ce-i drept,dar cand vezi din octombrie prin magazine produse de Craciun,te apuca pofta :)) te pup si pe tine si pe 'mandra' ta!

ghiocel07 spunea...

Inteleg ca esti pregatita sa-l intampini pe Mos Craciun. Foarte frumoasae.

lauralaurentiu spunea...

Ce dragute sunt! Cred ca sunt si fragede, nu doar frumoase. :)

O sa te rog sa modifici linkul blogului meu in blogroll, din http://cuinabanateana.blogspot.com/ in www.retetecalamama.ro. Blogul meu se numeste de azi Retete ca la mama. Multumesc.

Uica Mihai spunea...

Draga Claudia
Am trait doi ani la Nurenberg, unde a fost inventata turta dulce. Imi aduc aminte ca toamna, era un festival si o parada unde era exemplificata istoria brutarului care a descoperit din greseala turta dulce si l-a vindecat cu ea pe imparat de pantecaraie. Iar la toate colturile de strada gaseai turta dulce in cele mai variate forme si cazanele cu ceai de iasomie care se dadea gratis numai ca trebuia sa iti cumperi o cana care costa doua marci. Mi-e dor de Nurenberg si de Turta dulce. Sa stii ca o sa imprumut reteta ta si de craciun o sa coc. Iti dau de stire cum mi-a iesit.
Cu respect
Uica Mihai

Claudia-Maria spunea...

-Laura multam de gostie,am modificat linkul :)
-Uico multam si tie,asa gosci sa tot aibe omu :),aici is cam soage retepturile da turta dulce,io o fac pra a mia de la bunica din Banat,cand vrei sa vii da un semn,nu sta bas langa Nürnberg,dar ce duc pra-acolo daca ti dor,acuma chiar is pietele de Craciun,cu vin fiert,turta dulce,castane coapte :))

Trimiteți un comentariu