sâmbătă, 27 noiembrie 2010

Prajitura foetaj cu mere


dupa mine cea mai buna prajitura cu mere si am mancat in multeeee variante si combinatii,devine o prajitura cu aluat exfoliant ca si cel frantuzesc,foarte foarte bun, mi-a placut tare cand am servit duminica la prietenii nostrii romani de aici din zona,multumesc Moni ptr reteta,este aluatul ideal ptr crempita.

aluatul 1 :

200 gr.margarina se pune la topit cu putina sare apoi se toarna

200 gr.faina si se mesteca puternic pana se desprinde de la fundul oalei,se ia de pe foc si se lasa la racit,

intre timp se face aluatul 2


aluatul 2 :

250 gr.faina,

150 ml.lapte,

3 linguri ulei,putina sare si praf de copt,

se framanta o coca care se intinde pe planseta apoi se intinde primul aluat cu lingura,

se ruleaza,se imparte in doua si se lasa la rece 1 ora invelit in folie

Umplutura:

1 kg de mere se rad,se pune zahar si scortisoara

se intinde o parte,se pun merele rase apoi se intinde celalta foie si se pune peste,inainte de a baga la cuptor se impunge cu furculita foaia de sus










7 comentarii:

Lop spunea...

Salut, daca te intereseaza un concurs cu premii: retete pe baza de ceapa, te invit cu drag la urmatorul link: http://lopfras.blogspot.com/2010/11/concurs-cu-premii-retete-pe-baza-de.html

sara & Miki spunea...

Foietajele imi plac, merele la fel... deci nu poate fi decat un deliciu. Duminica frumoasa1

maria elena spunea...

Foarte buna, imi place!

Andreea spunea...

Super varianta asta de aluat pentru placinta! N-am facut niciodata astfel de aluat, dar m-ai convins! Imi place tare mult blogul tau, banateanca super!:) Treci si pe la mine daca iti face placere. O seara buna iti doresc!

Anonim spunea...

Buna!

Nu ai spus care-i secretul ca sa iasa foile aste din poze. Eu am facut intocmai cum ai spus si mi-a iesit o masa compacta(frageda dar compacta, adica nu s-au desprins deloc, chiar daca se vedeau de aproape) Multumesc mult, Elena (suelena1976@hotmail.com)

Anonim spunea...

Buna,
te rog frumos sa imi spui si mie, in momentul in care scoti foia din frigider se mai framanta sau se intinde pur si simplu, daca se intinde pur si simplu are vre-o importanta pozitia aluatului adica partile deschise stanga dreapta mainii sau ceva de genul asta?Multumesc frumos pentru raspuns
Laura

Claudia-Maria spunea...

se itind pur si simplu ambele aluaturi rulate iar la coacere se vor exfolia de la sine,trebuie sa iasa eu am facut de multe ori.

Trimiteți un comentariu