sâmbătă, 23 octombrie 2010

Paine de cartofi ca la gugulani





la baza e reteta ardeleneasca a Monicai,dar io is beteaga de nu fac ceva schimbari asa ca pe a mea o voi numi carasanca,Oma mea de la Caransebes o facea cu faina neagra si alba era delicioasa si inedita pentru vremurile acelea, la nemti se gaseste de cumparat tot in varianta semi .

avem nevoie de 4 cartofi mari (ai mei au cantarit aprox.450 gr.) 1 ou,50 ml.ulei,un pachet de drojdie uscata,150 ml.apa,1 lingurita sare,200 gr.faina neagra,300 gr.faina alba,seminte de chimion.
cartofii se curata, se rad apoi se pun la fiert cu 150 ml.apa si o lingurita cu varf de sare,ptr aprox 10 min,atentie se prind de oala ,se lasa la racit apoi se amesteca cu drojdia,oul,uleiul,apoi se pune pe rand faina,se lasa la dospit aprox.1 ora,apoi se pune in forma unsa si tapetata cu faina, se mai lasa la dospit cca 30 de min, dupa care se coace.







3 comentarii:

Crina spunea...

Felicitari Claudia..arata super faina.am si eu o intrebare vad ca ai copt in auflauf form se face painea?Eu am mai incercat si nu sa copt prea bine!

ghiocel07 spunea...

Ai observat? A venit Toamna, afara, in blogosfera si mai ales in Dulcea Romanie.Si nu asa cu traista goala ci cu o noua provocare " nuci si usturoi" Astept sa ni te alaturi. Amanunte aici http://www.furnicuta-boscodina.com/2010/10/nuci-si-usturoi.html

Claudia-Maria spunea...

Crina e prima oara cand fac in forma de sufleu,dar s-a copt tare bine,insa la painea de cartofi trebuie uns si tapetat cu faina,deoarece e foarte lipicioasa,eu normal in forma de chec fac painea,dar uite ca merge si asa,am vazut la fete chiar si in yena au facut si a iesit bine painea.
Ghiocel in ce ma bagi?ia sa trag o ocheada ;))

Trimiteți un comentariu